הצבעים האקריליים הופיעו לראשונה בשנות העשרים של המאה הקודמת. הצבעים פותחו כתוצר לוואי של תעשיית הפלסטיק ומוצרים מבוססים נפט והם ידועים ביכולת ההתייבשות המהירה שלהם. כל עוד הצבע האקרילי לח ניתן לערבב ולדלל אותו במים, אבל מרגע שהוא מתייבש הוא מתקבע במצב עמיד מאוד.
תחליף לצבעי מים ושמן
האמנות הממוסדת הגיבה לצבעי אקריליק בחשדנות, כך שחלפו כמה עשורים לפני שציירים מובילים אימצו אותם. בסוף, הזמן עשה את שלו והרבה ציירים לא יכלו להתעלם מהיתרונות הגדולים שהצבע האקרילי מספק להם. משנות החמישים צבעים אקריליים הפכו להיות חלק מסט הצבעים של רוב הציירים המובילים, לעתים לצד צבעי מים וצבעי שמן, לעתים כתחליף מלא לצבעים אלה.
צבעי אקריליק קלים ונוחים מאוד לשימוש. ניתן פשוט לסחוט צבע משפורפרת אל הפלטה ולהתחיל לצייר ישר על הבד. ניתן להוסיף להם גם חומרים מעכבי התייבשות ולדלל עם מים. התוצאה הסופית דומה מאוד הן לציור בצבעי שמן והן לציור בצבעי מים. היום יש אמנים מובילים רבים שנוהגים לצייר ולהציג דרך קבע עבודות שצוירו בצבעי אקריליק.
אמן ותיק עם יד בוטחת
ציורי אקריליק גם מאוד פופולריים בשוק האמנות ונחשבים מתאימים במיוחד לציבור רוכשי האמנות שמחפשים אמנות לתלייה בחלל המגורים. לרוב, ציורי אקריליק טובים נגישים יותר כלכלית מציורי שמן. עבור מי שמחפש ציורי אקריליק מאיכות מעולה, אנו ממליצים על ביקור ב'גלריה זלאיט', הממוקמת ברחוב בנימין מטודלה 55 בצפון תל אביב.
כמו ששמה מרמז הגלריה מציגה את העבודות של הצייר נסים זלאיט, אחד האמנים הוותיקים והפוריים בישראל. מאז שנות החמישים נסים זלאיט הוא חלק מעולם האמנות של ישראל. זלאיט שהיה תלמידם של יחזקאל שטרייכמן ואביגדור סטימצקי, מראשי תנועת 'אופקים חדשים' פיתח סגנון מופשט שמצליח מחד להיות מאוד אקספרסיבי ומאידך להימנע מצעקנות. סגנון הציור מראה יד בוטחת שמשלבת איכויות וטכניקות פיגורטיביות, עם בחירת צבעים מאופקת. בהקשר של עבודות בחלל מגורים העבודות של זלאיט מושלמות לשדרוג כל אווירה.